Köpvillkor
ALLMÄNT
dinanaglar.se är återförsäljare till Victoria Vynn och Moyra stamping nagelprodukter. Vid frågor angående produkterna skicka mejl till info@dinanaglar.se du kan nå oss även via messanger.
Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister. Vi använder dessa uppgifter endast för att hantera din order.
Dinanaglar.se har godkänd F-skattsedel med organisations nr: 5569356461 och är en del av Karles Group som finns på marknaden sedan 2010.
LEVERANS
dinanaglar.se levererar produkter inom Sverige.
Alla paket skickas via PostNord eller DHL som spårbart paket. Leveranstiden är normalt mellan 1-4 arbetsdagar. Vi ansvarar inte för förseningar som kan uppkomma under transport av PostNord eller DHL.
Fri frakt för order över 1200 kr.
BETALNING
Betalning görs via Svea Ekonomi.
När du betalar via SVEA faktura handlar du tryggt och enkelt. Betalning sker alltid efter att du fått hem dina varor. Du kan även delbetala med Svea, eller samla samtliga fakturor till Svea konto för att betala hur du vill. Helt enkel du kan även betala med kort som sköts också av Svea ekonomi.
Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter tillkommer förutom de som står i varulistan när du genomfört ditt köp. Kreditkostnader kan förekomma vid delbetalning.
ORDER
Vid eventuella förseningar meddelar vi dig via den mejladress som uppgivits i beställningen. Ibland fastnar den till skräppost, så kolla gärna där.
Vid eventuella förseningar ger vi alltid något present för att täcka försening. Du har även rätt att makulera din order.
Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid – minst 14 dagar för privata kunder och 30 dagar för företaget.
- (Kreditupplysning körs via Svea Ekonomi. Önskar du inte kreditupplysning, går det bra att få en BG faktura (OBS! betalas vid beställning hela beloppet).
Svea Checkout : Faktura, Delbetala, Kort-och Direktbetalning, Svea konto
ÅNGERRÄTT OCH RETUR
Du har rätt att ångra ditt köp genom att skicka ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag du tog emot den beställda varan i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen.
Ångerrätten gäller dock inte då förseglingen/plomberingen brutits. Ångerrätt gäller endast om varan med originalförpackning är i oförändrat skick. Öppnad vara kan ej lämnas tillbaka av hygieniska skäl.
Kunden står för returkostnaden i detta fall. OBS! Vi återbetalar ej den ursprungliga fraktkostnaden.
Produkten sändes i retur till nedan adress:
DINAnaglar att: Karles
Hedåkersvägen 3, 311 63 Älvsered, 0739-839355
VIKTIGT! Lämna en lapp i paketet med ditt namn och ordernummer.
Det belopp som du betalat för varan återbetalas inom och senast 14 dagar från mottagandet av ditt varan, förutsatt att varan är i oanvänd skick och inte skadat. Du som returnerande ansvarar för eventuella frakt reklamation i fall om retur paket försvinner, eller kommer skadat.
REKLAMATION och FRAKTSKADOR
Skada, minskning eller förlust som är synlig ska anmälas genast. Mottagaren av en sändning är skyldig till att i omedelbar kontrollera om varan har en dold skada. Reklamation får dock ej ske senare än 6 månader efter det att varan mottagits. Reklamation gäller inte om varan används på fel sätt.
Vi skickar reklamationen gällande transportskada vidare för utredning hos transportbolag. Fraktbolag tar ansvar för leveransskador.
Skulle du få ett fel levererad eller skadat vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar vid fel levererad vara. Vi kontaktar dig inom 48 timmar.
Vi står självklart för frakten vid fel leveranser.
Ej utlösta paket
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från fraktombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig 150 kr för de kostnader som uppstår i samband med en sådan retur och hanteringskostnaden.
KUNDTJÄNST
Du kan nå oss via e-post alla vardagar. Svarar inom 48 timmar info@dinanaglar.se
Vi reserverar oss för slutförsäljning hos våra leverantörer, samt för de eventuella pris fel som kan uppstå. Vid eventuella fel skickas ett mejl till dig.
BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
Behandling av personuppgifter omfattas av bestämmelserna i EU:s Dataskyddsförordning 2016/697. Svea behandlar personuppgifter om dig, inklusive uppgifter om vem du
är, kontaktuppgifter samt ekonomiska situation och betalningshistorik. Uppgifterna inhämtas främst från dig. Personuppgifterna behandlas för att fullgöra ett avtal där du och Svea är parter. Svea avser att behandla dina personuppgifter i syfte att administrera och fullgöra avtalsförhållandet, fullgöra föreskriven skyldighet att lämna uppgifter till myndigheter eller sådana skyldigheter som kan följa av lagar och förordningar. Uppgifterna kan även komma att användas för marknads- och kundanalys, riskhantering och produktutveckling. Svea kan komma att överföra till, eller dela din information med, utvalda tredje parter. Svea vidtar alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att din data hanteras säkert och med en adekvat skyddsnivå vid överföring till eller delning med sådana utvalda tredje parter. Exempel på sådana tredje parter kan vara andra bolag inom Svea-koncernen, kreditupplysningsföretag och myndigheter. Du har rätt att få information om de personuppgifter om dig som behandlas av Svea. Du har rätt att begära rättelse, radering, begränsad behandling eller rikta annan invändning mot behandling av personuppgifterna. Sådan begäran ska prövas och Svea kan vara av uppfattningen att personuppgiftsbehandlingen ska fortgå utan rättelse, radering eller begränsning. Du har rätt att överklaga behandlingen till Datainspektionen som är tillsynsmyndighet för personuppgiftsbehandling. Personuppgifter lagras under den tid de är aktuella och under den tid krediten är aktuellt. Personuppgifter raderas dock senast 36 månader efter det att krediten slutbetalats. Uppgifter lagras även en tid därefter för att efterleva lagar och förordningar samt för att möjliggöra myndighetsinspektion. Sveas kundregister och andra uppgifter Svea har om dig skyddas av banksekretess enligt Lag om finansieringsverksamhet. Personal hos Svea som har tillgång till personuppgifter har lagstadgad och avtalad
tystnadsplikt. Svea är personuppgiftsansvarig. Du kan kontakta Svea via post: 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com.
Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com